Szövegdoboz: Vissza a kezdőlaphoz

2009. október 19., hétfő (A5.hu)

 

Bemutatkozott a Suzuki Kizashi

 

Négyféle felszereltséggel érkezik

 

A Suzuki nyilvánosságra hozta új középkategóriásának technikai részleteit, sőt már az ára is ismert.

Az autó kezdetben kizárólag egy 2,4 literes, 185 lóerős benzinessel lesz rendelhető, amelyhez akár négykerékhajtást is

választhatunk.

 Négyféle felszereltséggel lesz kapható<br> - 23 kép a galériában Az SLS-hez bőr ülések járnak - galéria

2009. október 02., péntek (A5.hu)

 

Új Suzuki Alto koncepció mutatkozik be Tokióban

 

 

A jövő kisautóit vetíti előre a visszafogott tanulmány

Egyes piacokon már tavaly óta kapható a Suzuki Alto hetedik generációja, azonban a gyártó egy, a jelenlegi modelltől alig eltérő koncepcióval készül a hamarosan kezdődő Tokiói Autószalonra, amelynek célja az ideális kisautó bemutatása.

 

A többi japán márkához hasonlóan a Suzuki is gőzerővel készül hazai autószalonjára, ahol az autók mellett motorok és egyéb elektromos járművek is helyet kapnak a márka standján. A hazánkban is népszerű gyártó egy új Alto koncepcióval is készül, amely azonban alig különbözik a jelenlegi modelltől. Célja leginkább az, hogy bemutattassa a jövő Suzuki modellje egyesítik majd a kényelmes utazást a takarékos működtetéssel. A 3,5 méter hosszú és 895 kilogrammos Alto Concept orrában egy 1,0 literes, 68 lóerős és 87 Newtonméternyi nyomatékú erőforrás kapott helyet, amely teljesíti az Euro5-ös normákat, és a gyáriak szerint igen környezetbarát és takarékos erőforrás, bár részletes adatokat nem közöltek. A menetteljesítmények terén természetesen kár lenne sokat várni, amelyet jól tükröz a 16 másodperces gyorsulás is. A külső formaterv alig különbözik a jelenlegi Altotól, mindössze a lámpák és a hűtőmaszk vonalait rajzolták át, és új, gömbölyűbb visszapillantókat kapott az autó. Az utastér azonban teljesen új, ahol az egyszerű megoldások dominálnak, bár a hatalmas váltókar sokat ront az esztétikumon.

Az új Suzuki Alto Concept hamarosan debütál a Tokiói Autószalonon, és a hírek szerint a következő generációs modell az új koncepció filozófiája alapján és műszaki részleteit felhasználva épül majd.

 

Forrás: www.A5.hu

A Suzuki Alto már tavaly óta kapható egyes európai piacokon, de Magyarországon például nem forgalmazzák a kisautót, ugyanis komoly konkurenciát jelentene egymásnak a Splash és az Alto.

2009. augusztus 14., péntek (A5.hu)

Hivatalos képeken a ráncfelvarrott Suzuki SX4

Jövőre érkezik a kereskedésekbe

 

A korábban megjelent kémfotók után végre hivatalos képeken is láthatjuk a modellfrissítésen átesett Suzuki SX4-et. Az autó külsején szinte észrevétlen változtatásokat eszközöltek a japán mérnökök, ám az utastérben, és a lemezek alatt találkozhatunk majd néhány újdonsággal.

A modellfrissítésen átesett Suzuki SX4 oldalról és hátulról nézve szinte semmit nem változott. Első ránézésre az autó eleje is változatlannak tűnhet, ám jobban szemügyre véve észrevehetjük, hogy módosult a lökhárító, valamint megváltozott a ködlámpák formája is. Az apróbb külső változásoknál érdekesebb lehet ami az utastérben és a lemezek alatt történt. Az SX4 utastere megújult műszerfalat, azon belül is új fedélzeti számítógépet, átrajzolt középkonzolt, valamint az olasz testvérhez hasonlóan kétzónás klímát tartogat a leendő vevők számára. A modellfrissítés receptjében elmaradhatatlan kellék a motorpaletta felfrissítése is, ami jelen esetben egy új fejlesztésű kétliteres dízel erőforrás megjelenését jelenti. Az új motor a jelenleg kapható 1.9 literes dízelt váltja majd, teljesítménye pedig 135 lóerő lesz, amely egy hatfokozatú kéziváltó segítségével jut el a kerekekhez. Az elsőkerékhajtás mellett az SX4-et a jövőben is rendelhetjük összkerekes változatban.

A ráncfelvarrott Suzuki SX4-gyel leghamarabb a jövő év folyamán találkozhatunk Európa utcáin, áráról pedig még nem áll hivatalos információ rendelkezésünkre.

 

 

Forrás:www.A5.hu

Végre hivatalos képeken is látható a ráncfelvarráson átesett Suzuki SX4. A Fiatnál Sedici néven futó japán crossover már jó pár éve áll változatlanul a vevők rendelkezésére, így elérkezett az ideje a modellfrissítésnek. Az új SX4 ha kívülről nem is igazán, ám a lemezek alatt tartogat néhány újdonságot.

Suzuki concept a jövő ......

2010. június 11., péntek - [A5.hu]

 

Esztergomban bemutatkozott az új Suzuki Swift

 

Rövid látogatás az esztergomi gyárban, a Swift bemutatón

 

 

A mai nap bemutatkozott az új Suzuki Swift Esztergomban, amelyet a japán Suzuki gyár elnöke Suzuki Osamu és Orbán Viktor gördített le a gyártósorról. Au új autó még ha kísértetiesen is hasonlít az elődjéhez, egy teljesen új modell. A forgalmazás ősszel indul.

 Első pillantásra mindenki azt mondaná, hogy az új Swift csak egy modellfrissítés, ennek ellenére egy teljesen új modellről beszélhetünk, amely először a magyar újságírók előtt mutatta meg magát. A világújdonságnak számító modell kapcsán érződik, hogy a japán vezetés bizony komoly értéknek tartja a hazai és európai piacot, éppen ezért itt mutatkozott be élőben elsőként a gyártó legfontosabb modellje. A Suzuki gyár japán elnöke, Suzuki Osamu is ellátogatott a bemutatóra, sőt Orbán Viktor és Matolcsy György is tiszteletét tette az esztergomi gyárban. Orbán elmondta, hogy nagy örömöt jelent számára, hogy ebben a kaotikus időszakban is együtt tudnak dolgozni a japán vezetéssel. "A japán és magyar együttműködésben közös, hogy hiszünk a jövőben és van erőnk változtatni, a Suzuki gazdasági sikere fontos üzenet Magyarországnak, a válságtól nem kell megijedni, a pesszimizmus nem vezet sehová. A Suzuki gyár új modellel, a magyar politika új gazdasági rendszerrel rukkol elő"- mondta az újonnan kinevezett miniszterelnök. Orbán Viktor után Esztergom polgármestere, Meggyes Tamás is tartott egy rövid beszédet, amelyben kifejtette, hogy az elmúlt nyolc évben rendkívül nehéz volt a város helyzete, de kitartottak és virágzó jövőt várnak a Suzukival karöltve. Amint lejár a gépjármű beszerzési moratórium, szorgalmazza, hogy az önkormányzatok a hazai gyártású Swifteket vásárolják, úgy ahogy két évvel ezelőtt ők is tették. Továbbá hozzátette, hogy német példára roncsautó prémium bevezetését javasolja a kormánynak, amely a hazai gyárnak is remek lehetőség lenne.

 

 Főleg az alsó kötény változott - galéria

Főleg az alsó kötény változott - galéria

 

A beszédek után Suzuki Úr és Orbán Viktor közösen begurult az új autóval. Külsőre nem látszik nagy újdonság az autón, mindössze annyi, hogy valamelyest módosultak az autó arányai, és minden lemez egy kicsit más, a hűtőrács szélesebb, újak az első lámpák és ívesebb az autó orra. Oldalról sok különbség nem figyelhető meg, mindössze a 9 centiméterrel hosszabb kasztni lehet gyanús. A hátsó lámpák fehér betétet kaptak és a rendszámtáblatartó bemélyedése ívesebb kanyarítással készült. Mindezek mellett az autó maga egy teljesen új konstrukció. Hossza 3850 milliméter, szélessége 1695 mm, és teljes magassága 1510 mm lett, amely könnyebb beszállást és nagyobb fejteret ígér. Az autó tengelytávja is 50 mm-t nőtt, amely a hátsó lábtérre lesz kedvező hatással. A méretnövekedés ellenére, az új Swift 20 kilogrammal könnyebb, mint elődje, így csak 960 kilogrammot nyom az alapmodell. A belsőben is frissebb vonalakat és kényelmesebb üléseket találunk. A kissé áttervezett középkonzol és műszerfal készítésekor jobb minőségű anyagokat és több hangszigetelést használtak, így a menetkomfort is javult. A motortérben az eddigi 1,3 literes, négyhengeres egység helyett a Splash átdolgozott 1,2 literes szívó és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű benzinesét építették. A parányi egység 94 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál, míg a maximális 118 Newtonméteres nyomatéka 4800-as fordulatszámnál ébred. Az Euro5-ös normáknak megfelelő benzinmotor 5,0 literrel is megelégszik átlagban, míg kilométerenként csak 116 gramm CO2-t ereget a levegőbe.

 

Fiatalosabb a beltér - galéria

Fiatalosabb a beltér - galéria

 

A dízel egység maradt, de az 1,3 literes DDiS közös nyomócsöves gázolajost is átdolgozták, így most már ez az egység is teljesíti az Euro5-ös normákat. Átlagfogyasztása 3 decivel csökkent, 4,2 literrel is beéri százon, míg CO2 kibocsátása már csak 109 g/km. Későbbiekben várható egy sport változat érkezése, amelyben egy újfejlesztésű 1,6 literes benzinmotor dolgozik majd. Az idei évben 170 ezer új autó készül Esztergomban, amelyből a fél éves gyártási idő ellenére 40 ezer új Swift lesz, amelyek nagy részét az európai piacon akarja értékesíteni a vezetés. Egyelőre a készletfelhalmozásnál járnak, hogy a forgalmazásnál az összes értékesítőnél legyen készleten jó pár modell, ne kelljen sokat várni a vásárlónak az új autójára. Pontos árakat még nem árultak el, hazánkban vélhetően a nyár végén, szeptemberben kezdődik az értékesítés, rendeléseket is csak ekkor vesznek fel az új modellre. Mivel a magyarországi autópiac komoly bajban van, bizonyára egy kedvező bevezetőárral és sok-sok akcióval indul majd az értékesítés, ha roncsprémium bevezetése igaz, akkor az is fellendítheti a poshadt állóvízhez hasonlítható piacot.

 Főleg az alsó kötény változott - galéria

Forrás :www.A5.hu

Tovább...

Szövegdoboz: Vissza a kezdőlaphoz
Szövegdoboz: Vissza a kezdőlaphoz

 

 

 

 

 

A Kizashit már többször láthattuk gyári fotókon, most azonban végre megérkeztek a részletes technikai adatok is. A 4650 mm hosszú, 1820 mm széles és 1480 mm magas középkategóriás tengelytávolsága 2700 mm, ezzel a kategória középmezőnyében foglal majd helyet. A gyártó a modellt a sportosabb vásárlóknak szánja, legfőbb ellenfelének a Volkswagen Passat CC-t, a Mazda6-ot és a BMW 3-as sorozatát tartja. Ez persze nem lesz könnyű, főleg, mert kezdetben csupán egy négyhengeres benzinmotor lesz a kínálatban. A motor maximális 185 lóerejét 6500-as, míg legnagyobb, 230 Nm-es nyomatékát 4000-es fordulaton adja le. Ehhez az alapváltozatban hatfokozatú manuális váltó csatlakozik, ezzel a fronthajtású Kizashi 7,5 másodperc alatt éri el a 96 km/h-s sebességet. Az autóhoz kapcsolható összkerékhajtás is rendelhető, váltóból pedig a manuális mellett egy CVT fokozatmentes automata is lesz a kínálatban. Manuális váltóval egyébként a modell városban 12,3, vegyes üzemben pedig 9,1 liter benzint fogyaszt 100 km-en. A következő két évben lesz egy erősebb, hathengeres benzines és egy hibrid változat is, míg dízelről egyelőre nem hallani.

 

A Kizashi négyféle felszereltséggel vásárolható majd meg, ezek az S, SE, GTS és SLS, ez utóbbihoz már alapáron jár majd az összkerékhajtás. Az autó alapára az Egyesült Államokban 20 000 dollár (3,5 millió Ft) alatt lesz, de a legjobban felszereltért sem kell 24 000 dollárnál (4,3 millió Ft) többet fizetni. A Kizashinak már az alapváltozata is bőségesen felszerelt, már az S-hez kétzónás automata klíma, gombos indítás, első sportülések, nyolc légzsák, ESP és dupla krómozott kipufogóvég jár majd. Az SE-hez CVT váltó, tíz irányban, elektromosan állítható, memóriás ülések, bőrkormány, tempomat, valamint 215/55 R17-es könnyűfém felnik járnak majd. A GTS felszereltségű Kizashiban már kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatjuk az automata váltót, Bluetooth-os kihangosítót, 425 Wattos Fosgate hifit, 235-ös felniket és panoráma tetőt találunk. Az SLS ezt még fűthető ülésekkel, teljes belső bőrözéssel, tolatóradarral és még néhány felszereléssel fejeli meg. A modell forgalmazása még idén megkezdődik a tengerentúlon, míg Európába jövő év folyamán kerül az autó.

Forrás: www.A5.hu

 

A mai nap bemutatkozott az új Suzuki Swift Esztergomban, amelyet a japán Suzuki gyár elnöke Suzuki Osamu és Orbán Viktor gördített le a gyártósorról. Au új autó még ha kísértetiesen is hasonlít az elődjéhez, egy teljesen új modell. A forgalmazás ősszel indul.

Első pillantásra mindenki azt mondaná, hogy az új Swift csak egy modellfrissítés, ennek ellenére egy teljesen új modellről beszélhetünk, amely először a magyar újságírók előtt mutatta meg magát. A világújdonságnak számító modell kapcsán érződik, hogy a japán vezetés bizony komoly értéknek tartja a hazai és európai piacot, éppen ezért itt mutatkozott be élőben elsőként a gyártó legfontosabb modellje. A Suzuki gyár japán elnöke, Suzuki Osamu is ellátogatott a bemutatóra, sőt Orbán Viktor és Matolcsy György is tiszteletét tette az esztergomi gyárban. Orbán elmondta, hogy nagy örömöt jelent számára, hogy ebben a kaotikus időszakban is együtt tudnak dolgozni a japán vezetéssel. "A japán és magyar együttműködésben közös, hogy hiszünk a jövőben és van erőnk változtatni, a Suzuki gazdasági sikere fontos üzenet Magyarországnak, a válságtól nem kell megijedni, a pesszimizmus nem vezet sehová. A Suzuki gyár új modellel, a magyar politika új gazdasági rendszerrel rukkol elő"- mondta az újonnan kinevezett miniszterelnök. Orbán Viktor után Esztergom polgármestere, Meggyes Tamás is tartott egy rövid beszédet, amelyben kifejtette, hogy az elmúlt nyolc évben rendkívül nehéz volt a város helyzete, de kitartottak és virágzó jövőt várnak a Suzukival karöltve. Amint lejár a gépjármű beszerzési moratórium, szorgalmazza, hogy az önkormányzatok a hazai gyártású Swifteket vásárolják, úgy ahogy két évvel ezelőtt ők is tették. Továbbá hozzátette, hogy német példára roncsautó prémium bevezetését javasolja a kormánynak, amely a hazai gyárnak is remek lehetőség lenne.

 

A beszédek után Suzuki Úr és Orbán Viktor

közösen begurult az új autóval. Külsőre nem

 látszik nagy újdonság az autón, mindössze

 annyi, hogy valamelyest módosultak az autó

 arányai, és minden lemez egy kicsit más, a

hűtőrács szélesebb, újak az első lámpák és

ívesebb az autó orra. Oldalról sok különbség

nem figyelhető meg, mindössze a 9

centiméterrel hosszabb kasztni lehet gyanús. A

 hátsó lámpák fehér betétet kaptak és a

rendszámtáblatartó bemélyedése ívesebb

kanyarítással készült. Mindezek mellett az autó

 maga egy teljesen új konstrukció. Hossza 3850

 milliméter, szélessége 1695 mm, és teljes

magassága 1510 mm lett, amely könnyebb beszállást és nagyobb fejteret ígér. Az autó tengelytávja is 50 mm-t nőtt, amely a hátsó lábtérre lesz kedvező hatással. A méretnövekedés ellenére, az új Swift 20 kilogrammal könnyebb, mint elődje, így csak 960 kilogrammot nyom az alapmodell. A belsőben is frissebb vonalakat és kényelmesebb üléseket találunk. A kissé áttervezett középkonzol és műszerfal készítésekor jobb minőségű anyagokat és több hangszigetelést használtak, így a menetkomfort is javult. A motortérben az eddigi 1,3 literes, négyhengeres egység helyett a Splash átdolgozott 1,2 literes szívó és kipufogóoldalon is változó szelepvezérlésű benzinesét építették. A parányi egység 94 lóerőt teljesít 6000-es fordulatszámnál, míg a maximális 118 Newtonméteres nyomatéka 4800-as fordulatszámnál ébred. Az Euro5-ös normáknak megfelelő benzinmotor 5,0 literrel is megelégszik átlagban, míg kilométerenként csak 116 gramm CO2-t ereget a levegőbe.

 

A dízel egység maradt, de az 1,3 literes DDiS

közös nyomócsöves gázolajost is átdolgozták,

 így most már ez az egység is teljesíti az Euro5-

ös normákat. Átlagfogyasztása 3 decivel

csökkent, 4,2 literrel is beéri százon, míg CO2

 kibocsátása már csak 109 g/km. Későbbiekben

 várható egy sport változat érkezése, amelyben

egy újfejlesztésű 1,6 literes benzinmotor

 dolgozik majd. Az idei évben 170 ezer új autó

 készül Esztergomban, amelyből a fél éves

gyártási idő ellenére 40 ezer új Swift lesz,

amelyek nagy részét az európai piacon akarja

értékesíteni a vezetés. Egyelőre a

készletfelhalmozásnál járnak, hogy a

forgalmazásnál az összes értékesítőnél legyen készleten jó pár modell, ne kelljen sokat várni a vásárlónak az új autójára. Pontos árakat még nem árultak el, hazánkban vélhetően a nyár végén, szeptemberben kezdődik az értékesítés, rendeléseket is csak ekkor vesznek fel az új modellre. Mivel a magyarországi autópiac komoly bajban van, bizonyára egy kedvező bevezetőárral és sok-sok akcióval indul majd az értékesítés, ha roncsprémium bevezetése igaz, akkor az is fellendítheti a poshadt állóvízhez hasonlítható piacot.